האם "מעשים דומים" יכולים לשמש כ"סיוע" ראייתי

Size: px
Start display at page:

Download "האם "מעשים דומים" יכולים לשמש כ"סיוע" ראייתי"

Transcription

1 האם "מעשים דומים" יכולים לשמש כ"סיוע" ראייתי דרישת הסיוע רקע: מאת צבי פפרברג* ושלי פפרברג** תולדות דיני הראיות הינן התפתחות הדרגתית של מעבר מכללים מכניים ונוקשים אשר דרשו "כמות" ראייתית קבועה לכללים גמישים הבודקים משקל הראיה, ערכה ואיכותה. משקל מיוחד ניתן איפה לזהות נותן העדות. בדומה למשפט העברי שקבע את הכלל לפיו אין, בדרך כלל, מרשיעים אדם על פי עדות עד אחד בבחינת "על פי שני עדים או על פי שלושה עדים יקום דבר". 1 בהשפעת המשפט הכנסייתי היתה במשפט הקונטינטלי דרישה למספר מינימלי של עדים (בדרך כלל: שניים) ובמשפט האנגלי הקדום דרשו מבעל דין יותר מאדם אחד שיתמוך בשבועתו ומוקבל היה כי המושבעים הם 2 יותר משום שכני המתדיינים ובעלי "מידע" עליהם. נטית המשפט המקובל המודרני ממנו "ירשנו" את עיקר דיני הראיות של משפטנו, רשאי בית המשפט השומע ראיות, לפסוק גם על פי עד אחד, ואולם קיימים חריגים בהם קיימת דרישה, בין בחוק החרות ובין בהלכה הפסוקה, כי בנוסף לעדות היחידה תציג התביעה ראיה מסייעת. ההבדל בין דרישת סיוע הקבועה בחוק לזו שנקבעה בהלכה הפסוקה היא כי במקרה הראשון הדרישה הינה מוחלטת ולכאורה אין בית המשפט רשאי להרשיע נאשם או לקבוע ממצא עובדתי על יסוד עד אחד בלבד ואילו במקרה השני, מדובר בהודאה מנחה לבית המשפט לפי "מסוכן" להגיע להרשעה או ממצא עובדתי על סמך עדות יחידה באותו מקרה במשפט האזרחי, 3 4 מפרטת פקודה הראיות סדרת מקרים בהם, אם מצא בית המשפט לנכון לפסוק על סמך עדות יחידה, שאינה הודאת בעל דין ועשה זאת בהעדר ראיה נוספת לסיוע, יפרט בהחלטתו מה הניע אותו להסתפק בעדות זו: "ואלה המקרים: (1) העדות היא של קטין למטה מגיל 14; (2) העדות היא של בעל דין או של בן-זוגו, ילדו, הורו, אחיו או אחותו של בעל דין; (3) העדות היא של אדם המעוניין בתוצאות המשפט לטובת בעל הדין שקרא אותו להעיד; (4) התובענה היא נגד עזבון, קטין, חולה נפש או נעדר; 5 (5) נסיבות אחרות שבהן דרוש, לדעת בית המשפט, פירוט כאמור." במשפט הפלילי, רשאי אמנם בית המשפט להרשיע אדם, על פי עדות יחידה אפילו בעבירת רצח (הגם 6 שהמקרים שאושרו בפסיקת בתי משפט של ערעור דנו בנסיבות יוצאות דופן ( ואולם במצבים כאלה על בית 1 דברים י"ט, 15; שם, י"ז, 6; במדבר ל"ה, 30; רמב"ם, הלכות עדות פ"ה, א'. 2 הרנון: "דיני ראיות" (חלק שני תשמ"ה), 4 (להלן: "הרנון"). 3.Cross and Tapper on Evidence (London: Butterworths, 9th ed., 1999), בסעיף 54 לפקודת הראיות [נוסח חדש], תשל"א (להלן: "פק"ר"). 5 שם.

2 - 2 - המשפט לנהוג בזהירות מיוחדת ולשקול היטב האם "בטוח" לסמוך על עד יחיד לצורך הרשעת הנאשם. ההלכה 7 מלפני בית המשפט העליון הינה כי במצב של "עדות מול עדות", צריך בית המשפט לנהוג בזהירות יתירה. דרישה לחיזוק ראייתי ואף לראיה מסייעת, לפק"ר קובע כי: לצורך הרשעת אדם בפלילים, נקבע מפורשות בסעיף 54 א(א) "בית המשפט לא ירשיע נאשם על סמך עדותו היחידה של שותפו לעבירה, אלא אם מצא בחומר הראיות דבר לחיזוקה; ואולם אם היה השותף עד מדינה - טעונה עדותו סיוע; לענין זה,'עד מדינה' - שותף לאותה עבירה המעיד מטעם התביעה לאחר שניתנה או שהובטחה לו טובת הנאה. " (ההדגשות שלנו צ.פ/ש.פ.) לעומת זאת, במקרים של עבירות מין, נקבעה בסעיף 54 א(ב) לפק"ר: "חובת הנמקה", לעניינה נאמר: "'חובת ההנמקה', מדברת בהנמקה שבהיגיון ובשכל ישר, שיש בה כדי להסביר על שום מה רשאי בית המשפט לסמוך הרשעה בהקשר זה על עדות יחידה של קרבן העבירה, על אף הסיכונים הכרוכים בכך..." 8 יצויין כי בעבר דרש סעיף 55 לפק"ר כי נאשם לא יורשע על סמך עדותו של קטין, אשר לא נתקבלה בשבועה, אלא אם יש לה סיוע 9 ואולם בשנת תשנ"א תוקן סעיף ונוסחו דהיום דורש רק דבר מה לחיזוק עדותו של קטין שאינו בר אחריות פלילית. מקום בו נתקבלה ראיה על עדות קטין שנגבתה על ידי חוקר ילדים לתיקון ראיות בראיה אחרת.", הרי שבהתאם לסעיף 11 לחוק 10 (הגנת ילדים), תשט"ו 1955: "לא יורשע אדם על סמך ראיה לפי סעיף 9 אלא אם יש לה סיוע נקבע כי דרישת הסיוע הנ"ל, לא באה אלא כתוצאה מתחייבת מכך כי לא ראוי הוא להשתית הרשעה על סמך עדות של קטין, שנתקבלה למעשה כעדות שמיעה, בלי שתעמוד לנאשם הזכות הבסיסית לחקור את ה"עד" 11 בחקירה שכנגד. מהות הראיה המסייעת: הרעיון שביסוד דרישת הסיוע הינה תוספת ראייתית משמעותית המחייבת כי הראיה המסייעת תהיה ממקור אוטונומי ובלתי תלוי, קרי: שלא תהא נשענת על עדותו של העד היחיד (המכחיש דברי הנאשם) אשר אותה היא באה לאשש. התנאים הדרושים להפיכת ראיה "סתם" לראיה מסייעת, נוסחו בפסיקה מצטברים: 12 בשלושה מבחנים "כדי שראיה תשמש 'סיוע' עליה לעמוד בשלוש דרישות מצטברות: האחת, עליה לבוא ממקור עצמאי ונפרד, ביחס לעדות הטעונה סיוע. השנייה, עליה לסבך, או לפחות להיות נוטה לסבך, את הנאשם באחריות 6 ראה: ע"פ 87/53 אל-נבארי נ' היועמ"ש, פ"ד ז (2) 964, שם,שם; ע"פ 811/76 צסיס נ' מ"י, פ"ד לא (3) 733, י' קדמי: על הראיות (תשנ"ט ), חלק ראשון, 189 (להלן: "קדמי"). 9 הרנון, על פי סעיף 9 לחוק לתיקון ראיות (הגנת ילדים), תשט"ו ע"פ 4009/90 מ"י נ' פלוני, פ"ד מז (1) 292, 302 (להלן: "פס"ד פלוני"). 12 ראה לדוגמא: ע"פ 378/74 מסר נ' מ"י, פ"ד ל( 1 ) ,

3 לביצוע המעשה נושא האישום, ושלישית, הצדדים... " עליה להתייחס לנקודה ממשית השנויה במחלוקת בין עוד נקבע כי: ראיית הסיוע אינה חייבת להתייחס לכל פרטי האירוע נושא האישום, ודי לה אם מתייחסת לפרט מהותי אחד. באופן דומה, אין ראיית הסיוע חייבת להתייחס לכל העובדות השנויות במחלוקת, ודי לה אם היא תתייחס לאחת - או לאחדות - מהן, ובלבד שתהא זו, בנסיבות העניין, עובדה מהותית 14 ואולם, ראיית הסיוע אינה חייבת להיות ראיה אחת ויחידה העונה על שלוש דרישות אלו, אלא יכולה היא 15 להיות מורכבת ממקבץ של ראיות העונות יחד על דרישות אלו. ככל שיריעת ההגנה מתרחבת וההכחשה מצד הנאשם היא כללית וטוטאלית יותר, גם אופייה של ראיית הסיוע הנדרשת יכול להיות מוגבל יותר. ראיית הסיוע, במקרה כזה, אינה מוגבלת פורמאלית לתחום הצר והמצומצם 16 של התרחשות מעשה העבירה עצמו, ויכול שתימצא מעבר לכך. נקבע כי עדות הטעונה סיוע יש בכוחה לסייע לעדות אחרת, העיקרית, אשר טעונה עצמה סיוע, מכאן שברמה העקרונית לא שלל בית המשפט את האפשרות, כי כאשר ניצבות לפני בית המשפט שתי עדויות של קטינות 17 מתלוננות, שנגבו בפני חוקר נוער, תהווה עדותה של האחת סיוע לשנייה, ולהפך. האם "מעשים דומים" יכולים לשמש כ"סיוע"? הכלל הרחב הוא שאין התביעה רשאית להציג בפני בית המשפט, בשלב בירור אשמתו של הנאשם (להבדיל משלב הטיעונים לעונש), ראיה הנוגעת להתנהגותו של הנאשם בהזדמנויות אחרות המצביעה על "אופיו הרע" של הנאשם או על נטייתו המיוחדת לבצע את העבירה שבה הוא מואשם. הסיבה לכך הינה למנוע ככל הניתן מצב בלתי רצוי לפיו יגבש לעצמו בית המשפט, בשלב בירור אשמתו של הנאשם בעבירה פלונית, דעת קדומה נוכח היותו "עבריין מועד" או כי הורשע בעבירות אחרות בעבר. 18 אשר על כן, נקבעה הוראה חקוקה לפיה: "נאשם שבחר להעיד, לא יישאל בחקירה שכנגד שאלות בענין הנוגע להרשעותיו הקודמות, מלבד אם העיד על אופיו הטוב או הביא ראיה אחרת לכך, בין בראיותיו ובין בחקירה שכנגד של עדי התביעה. " חריג לכלל זה מתקיים כאשר הראיה הנוגעת להתנהגותו השלילית של הנאשם בהזדמנויות אחרות נדרשת כדי להוכיח שיטה מיוחדת שנקט הנאשם בביצוע המעשים האחרים, המאפיינת בסממניה אף את אופן 13 בש"פ 7194/97 כהן נ' מ"י, פ"ד נא (5) 403, שם, שם; ע"פ 258/83 מ"י נ' אהרוני, פ"ד מ (1) 617, 629. קדמי, פס"ד פלוני, דעת הרוב בפס"ד פלוני. 18 סעיף 163 לחוק סדר הדין הפלילי (נוסח משולב), תשמ"ב 1982.

4 ביצועו של המעשה הנוכחי. חריג זה לכלל הפסילה מוכר בשיטת המשפט המקובל אנגלי כ"עדות שיטה".(Evidence of Similar Facts or deeds) " או החריג בדבר "עדות על מעשים דומים (Evidence of System) 20 החריג התפתח במשפט האנגלי ומצא ביטוי עוד בסוף המאה ה- 19 ונקלט במשפט הישראלי בפסק דינו של 21 הנשיא אגרנט בפרשת שיוביץ. הכלל האמור שנקלט אף במשפט האמריקאי, פותח שם תוך הבחנה בין "עדות שיטה", שהיא ראיה נסיבתית לעצם ביצוע העבירה, לבין "עדות בדבר מעשים דומים" שנועדה להוכיח קיומה של "מחשבה פלילית" להבדיל ממעשה אקראי. הפסיקה הישראלית הלכה בעקבות ההבחנה במשפט האמריקאי, בין שני המושגים הללו, הקרובים באופיים, והנעוצה בתכלית השונה אשר לשמה נדרשת הראיה: אפשרית של הנאשם בדבר העדר כוונה פלילית, "עדות על מעשים דומים" שיטה" - משמשת להוכחת עצם ביצועו של מעשה העבירה על ידי הנאשם. 22 לעניין ההבחנה בין מעשים דומים לעדות שיטה, נקבע : - מכוונת לתקוף טענה בעיקר כאשר ביצוע המעשה אינו שנוי במחלוקת. "עדות "'מעשה דומה' נבדל ממעשה המשקף 'שיטת ביצוע' הן בטיבו והן בכוחו הראייתי. על פי טיבו, נבדל מעשה המשקף 'שיטת ביצוע' מ'מעשה דומה' בכך שמעשה של 'שיטה' מבטא רמת דמיון מוחלטת של מאפיינים מייחדים בין המעשה נושא האישום לבין מעשה קודם; בעוד ש'מעשה דומה' מסתפק ב'דמיון' כללי של תבנית המעשה 'הדומה' למעשה נושא האישום. לענין כוחם הראייתי, מוגבל כוחו של 'מעשה דומה' להשמטת הבסיס מתחת לטענת מקריות או העדר כוונה מצידו של עושה המעשה נושא האישום; בעוד שמעשה המשקף 'שיטת ביצוע' מצביע על עושה המעשה הקודם כעושה המעשה נושא האישום. " בית המשפט רשאי לקבוע מסקנות על יסוד "עדות שיטה", העברייני מלמד על עצם ביצוע העבירה או על זהות מבצעה אם שוכנע כי ייחודו של אופן ביצוע המעשה 23 כוחם הראייתי של מעשים דומים ושל "שיטת ביצוע" אופיינית, תלוי בראש ובראשונה בקבילות הראיה כאמור לעיל, ונעוץ במסקנה המתחייבת מן הדמיון שבין המעשה או שיטת הביצוע של המעשה נשוא האישום, לבין מעשים שנעשו ע"י הנאשם בהזדמנות אחרת או לבין שיטת ביצוע בה נקט במקרה אחר. עם זאת אין לשכוח כי כאשר מדובר במעשים דומים כוחם מתמקד בהשמטת הבסיס מתחת לטענות של טעות, תום לב וכיוב', קרי: 24 לשלילת טענת נאשם כי לא נתקיים אצלו "הלך הנפש" הנדרש להרשעה. נקבע כי לשם קביעת מסקנה מ"עדות שיטה" דרושה הצטברות תכונות דומות ברמה גבוהה ביותר.בפס"ד שיוביץ הודגש, כי: "כאשר התכונות הדומות הטמונות בכל אחת מעיסקאותיו הקודמות של הנאשם והדומות לאלה הטמונות בעיסקה נשוא ההאשמה מגיעות, שעה שהן מצטברות זו לזו, לדרגת הדמיון המראה בהכרח שהנאשם פעל 19 ע"פ 3049/94 פלוני נ' מ"י, יא (תשמ"א) 528. פ"ד מט (4) 189, ; נ' זלצמן "'עדות 'שיטה' כראיה מסייעת - מבחן שונה לקבילות?" משפטים 20.Makin v. A-G for New South Wales [1894] AC ע"פ 265/64 שיוביץ נ' היועמ"ש, פ"ד יט (3) 421 (להלן: "פס"ד שיוביץ"). 22 ע"פ 595/95 קריספין נ' מ"י, טרם פורסם [פדאור (לא פורסם) (1) ], 4 (להלן: "פס"ד קריספין"). 23 ע"פ 411/04 טטרו נ' מ"י, טרם פורסם [פדאור (לא פורסם) (1) ], קדמי, 256.

5 - 5 - לפי תכנית פלילית (שיטה) שקבע מראש ואשר כל אחת מאותן העיסקאות (לרבות העיסקה נשוא ההאשמה) מהוות דוגמא נפרדת להגשמתה - הרי לפנינו עדות שבכוחה להוכיח לא רק את יסוד הכוונה הפלילית אלא גם את המעשה הפלילי המיוחס לו. מכאן יוצא, שההבדל בין עדות שיטה לבין עדות על סתם מעשים דומים הינה הבדל של דרגה - של מידת הדמיון בין התכונות המאפיינות את העיסקאות הקודמות לאלו הטמונות בעיסקה שהיא נשוא המשפט - הווה אומר, כי עדות שיטה מחייבת הצטברות של תכונות דומות בדרגה גבוהה יותר מאשר עדות על מעשים דומים, המכוונת להוכיח אך את כוונתו הפלילית של הנאשם. הטעם לדבר הוא: כיוון שההנחה באשר לעדות מהסוג השני, היא, שאין חולקים שהנאשם ביצע את האקט הפלילי, הרי לשם סתירת הטענה בדבר תום לב, ניתן להסתפק בעדות המראה שעשה מעשים אחרים, אשר אחדות מתכונותיהן דומות לתכונות המעשה הנדון; כגון כי המדובר באותו מבצע ובמעשה מסוג דומה - אך לאו דווקא באותה דרך של ביצוע או באותו קרבן. לעומת זה, כאשר מטרת העדות היא להוכיח את המעשה עצמו, כי אז דרושה הצטברות של תכונות דומות, באשר לעיסקאות הנדונות, במידה 25 אשר בכוחה לשכנע שהנאשם פעל לפי שיטה שקבע מראש ואשר אותו מעשה משקף אותה". בספרות ובפסיקה הודגש עוד, כי במקרים בהם עדות השיטה משמשת עדות יחידה להוכחת זהות העבריין או לעצם ביצועה של עבירה, עליה להיות חזקה במיוחד ולהצביע על מידה גבוהה ביותר של דמיון 26 כן נקבע כי המשקל ההוכחתי הנדרש של הראיה המסייעת ישתנה ממקרה למקרה, ובקביעת משקלה של הראיה הנדרשת לשם מתן סיוע יש להתחשב בדרגת מהימנותה, באמינותה ובמשקלה ההוכחתי של העדות העיקרית, הטעונה 27 סיוע. במלים אחרות, המשקל הנדרש לראיית הסיוע עומד ביחס הפוך למשקלה של הראיה העיקרית. 28 בהקשר זה נקבע בדעת רוב חריג המאפשר הוכחת מעשים דומים כסיוע לעדות ילד שנגבתה ע"י חוקר ילדים, בדבר ביצוע עבירה נגד המוסר ע"י הנאשם, קרי: מעשים דומים כראיה לעצם ביצוע המעשה ע"י הנאשם, וזאת כאשר קיים קשר מוחשי בין המעשים (לדוגמא: שתי ילדות המעידות כל אחת על מעשים דומים שנעשו בכל אחת מהן בנפרד ע"י אביהן). יצויין כי מדובר בסטיה מן ההלכה שקדמה לכך ואשר הסתמכה על הלכות ותיקות מן המשפט האנגלי, לפיהן מותר לתביעה להביא לפני בית המשפט ראיות בדבר מעשי עבירה אחרים שבוצעו על-ידי הנאשם הדומים למעשה המיוחס לנאשם במשפט הנדון, ואולם זאת במטרה להוכיח, ביחד עם יתר הראיות, שהנאשם עשה את מה שעשה לא באקראי או בהיסח הדעת, אלא בכוונה פלילית, או כדי להפריך טענת הגנה אחרת כלשהי של הסניגוריה ולא לשאלת עצם ביצוע המעשה ע"י הנאשם 29. עוד יוזכר כי אף במשפט האנגלי, חל שינוי דומה: ופסק כי לא ניתן לקבוע לעניין זה קריטריונים מאוד ברורים, גורפים ונוקשים ובכל מקרה חייב בית המשפט לקחת בחשבון את כל הנתונים העובדתיים ולשאול את עצמו: לאיזה גורם יש במקרה מיוחד זה משקל רב יותר - לערך ההוכחתי האפשרי של אותה ראיה 25 פס"ד שיוביץ, 458. ע"פ 694/83 דנינו נ' מ"י, פ"ד מ (4) 249, 262; ע"פ 679/78 כהן נ' מ"י, פ"ד לד (1) 480, 493 (הש' ברק) ע"פ 318/79 אנגל נ' מ"י, פ"ד לד (3) 98, פס"ד פלוני, נגד דעת המיעוט של הש' מצא. 29 ראה סקירה בע"פ 3049/94 פלוני נ' מ"י, פ"ד מט (4) 189, 192.

6 ה( VALUE"-,("PROBATIVE או להיבט של הפגיעה המוגזמת והבלתי צודקת אולי במצבו של הנאשם, כאשר הוא עדיין נחשב בבחינת חף מפשע 30 (ה-" EFFECT ("PREJUDICIAL ואולם שימוש כזה בעדותו של קטין אחר כראיה מסייעת יהווה חריג, שיש להפעילו בנסיבות מיוחדות בלבד, לאחר שבית המשפט קבע את הערך ההוכחתי הגבוה של העדויות ושלל חשש לשיתוף פעולה בין המתלוננים וניסיון לרקום עלילת שווא כנגד הנאשם, זוהי אף עמדת המשפט האנגלי, המודרני בו נפסק כי למעשים מיניים שבוצעו באנשים אחרים עשויים להיות מאפיינים המעניקים להם כוח ראייתי העולה על הסכנה שביצירת דעה קדומה שגויה, ועל-כן קבילים כנגד הנאשם בעבירת מין חריג זה אושר בפסיקה מאוחרת יותר אשר נסמכה הן על ההתפתחות במשפט האנגלי כאמור לעיל והן על המשפט האמריקאי לפיו במשפט על עבירות מין נגד ילדים עדויות על מעשים מיניים דומים בילדים אחרים קבילות לצורך הוכחת האשמה וכסיוע באותם מקרים שבהם הוא נדרש. זאת, משום שמעשים מיניים דומים שבוצעו בילדים אחרים מחזקים את עדות הקורבן ושוללים את הטענה כי הדברים נבדו מן הלב: "CORROBORATIVE EVIDENCE IN SEX CRIME CASES INVOLVING YOUTHFUL VICTIMS IS OFTEN TIMES NECESSARY TO ESTABLISHING THE CREDIBILITY OF A YOUNG CHILD. TOO OFTEN THE DETERMINATION OF THE CASE RESTS STRICTLY UPON ESTABLISHING THAT THE VICTIM'S TESTIMONY IS MORE CREDIBLE.THAN THAT OF THE ALLEGED PERPETRATOR TESTIMONY REGARDING ACTS OF ABUSE PREVIOUSLY INFLICTED BY [THE ACCUSED] UPON OTHER FEMALE CHILDREN... CORROBORATES [THE VICTIM'S TESTIMONY]. EVIDENCE OF ALL THE INCIDENTS OF ABUSE, TAKEN TOGETHER MAY PROVIDE AN EVIDENTIARY PLAN OR PATTERN THAT TENDS TO MAKE THE ALLEGED INCIDENTS MORE PLAUSIBLE AND PROBABLE 35 יצויין כי ביקורת לא מעטה נמתחה על גישה זו בפסיקה ובספרות בטענה כי עדות בדבר "מעשים דומים" עשויה, לעיתים לשלול טענת נאשם בדבר תום לה או שגגה אך אינם יכולים לשמש כסיוע מקום שזיהויו של הנאשם שנוי במחלוקת 36 וכי הסיכון הכרוך בפתיחת פתח לעשיית שימוש ב"עברו" של נאשם כהוכחה לכך שעשה את המעשה שבו הוא מואשם, עולה על הנזק הכרוך בשחרור מאחריות, במקום שבו לא ניתן להרשיע 37 ללא היזקקות לראיה האמורה.D. P. P. V. P. (1991) 93 CR. APP. REP. 267 (C. A) פס"ד פלוני, ;R. CROSS, ON EVIDENCE (LONDON, DUNLIN, EDINBURGH THIRD ED., BY C. TAPPER, 1990) R. V. H. [1995] 2 ALL E.R. 865 (H.L [16].). ;R. V. P. [1991] 3 ALL E.R. 337 (H.L [15].) ע"פ 4721/99 פלוני נ' מ"י, פ"ד נה (1) 684; ע"פ 6214/94 מ"י נ' פלוני, טרם פורסם [פדאור (לא פורסם) (2) 95 20], 1.,GEZZI V. STATE 780 P. D2 972 (1989) וראה גם: ;STATE V. MOORE 819 P. D (1991).STATE V. GRAINGE 918 P. D (1996 ),STATE V. ROJAS 868 P. D (1993) 36 דעת המיעוט (ש' מצא) בפס"ד פלוני. 37 דעת הרוב (אוביטר) בפס"ד קירספין; קדמי,

7 ע; לעניין "שיטת ביצוע" נפסק כי היא עשויה לשמש כסיוע לעדות קורבן של עבירת מין אם הוכחה זהות מספקת 38 בין המקרים ואולם פסיקה מאוחרת יותר קבעה כי כאשר מדובר בסיוע בלבד, ניתן להגמיש את מידת דרישת ה"זהות" 39 הנדרשת בין מעשי העבר למעשה הנדון ונקבע כי מקום שמדובר "רק" בסיוע, די בכך שננקטה שיטת ביצוע "דומה" ואין צורך שהדמיון יגיע לדרגה של "זהות מוחלטת" כפי שנדרש לו היה מדובר בשיטת ביצוע כראיה עיקרית ונראה כי מגמת "ההקלה" האמורה לא רק נמשכת אלא אף מתרחבת. עורך דין בפפרברג ושות - משרד עורכי דין מתמחה, בעלת תואר בוגר (LLB) ממכללת שערי משפט * ** 38 ע"פ 36/701 ג'ובארה נ' מ"י, פ"ד כד (2) ע"פ 679/78 כהן נ' מ"י, פ"ד לד (1) 480 "פ 694/83 דנינו נ' מ"י, פ"ד מ (4) ע"פ 531/88 רדעי נ' מ"י, פ"ד מד (4) 559, ע"פ 3049/94 פלוני נ' מ"י, פ"ד מט (4) 189; קדמי, 259.

Patents Basics. Yehuda Binder. (For copies contact:

Patents Basics. Yehuda Binder. (For copies contact: Patents Basics Yehuda Binder (For copies contact: elissa@openu.ac.il) 1 Intellectual Property Value 2 Intellectual Property Rights Trademarks Copyrights Trade Secrets Patents 3 Trademarks Identify a source

More information

המלשה הנכהה תכרע הכשלה תוניחבל תויאר יניד ישימח ךרכ 2010 יאמ מ - תינכדע הרודהמ הוור םייח ד"וע ו : ישאר ךרוע

המלשה הנכהה תכרע הכשלה תוניחבל תויאר יניד ישימח ךרכ 2010 יאמ מ - תינכדע הרודהמ הוור םייח דוע ו : ישאר ךרוע ההכנה השלמה ערכת הלשכה לבחינות ראיות דיני חמישי כרך 2010 מאי - עדכנית מהדורה ראשי: עווו""""ו עורך חיים רווה ד ההכנה השלמה לבחינות הלשכה ערכת Israel Bar Exam Review Kit 2010 מאי - עדכנית מהדורה ראשי: עורך

More information

THINKING ABOUT REST THE ORIGIN OF SHABBOS

THINKING ABOUT REST THE ORIGIN OF SHABBOS Exploring SHABBOS SHABBOS REST AND RETURN Shabbos has a multitude of components which provide meaning and purpose to our lives. We will try to figure out the goal of Shabbos, how to connect to it, and

More information

A R E Y O U R E A L L Y A W A K E?

A R E Y O U R E A L L Y A W A K E? A R E Y O U R E A L L Y A W A K E? ב ר ו ך א ת ה י י א לה ינ ו מ ל ך ה עו ל ם, ה מ ע ב יר ש נ ה מ ע ינ י ות נ ומ ה מ ע פ ע פ י Blessed are You, Hashem our God, King of the Universe, who removes sleep from

More information

A JEW WALKS INTO A BAR: JEWISH IDENTITY IN NOT SUCH JEWISH PLACES

A JEW WALKS INTO A BAR: JEWISH IDENTITY IN NOT SUCH JEWISH PLACES A JEW WALKS INTO A BAR: JEWISH IDENTITY IN NOT SUCH JEWISH PLACES Sinning in Disguise Like people of all faiths, Jews sometimes do things or go to places they are not supposed to. This session is not about

More information

רשומות הצעות חוק הכנסת עמוד עבירות מין או אלימות בעת מתן עדות בבית המשפט(, התשע"ז

רשומות הצעות חוק הכנסת עמוד עבירות מין או אלימות בעת מתן עדות בבית המשפט(, התשעז רשומות הצעות חוק הכנסת כ"ז בסיוון התשע"ז 21 714 ביוני 2017 עמוד הצעת חוק לתיקון דיני הראיות )הגנת ילדים( )תיקון מס' 21( )הרחבת ההגנה על ילדים נפגעי עבירות מין או אלימות בעת מתן עדות בבית המשפט(, התשע"ז

More information

Advisor Copy. Welcome the NCSYers to your session. Feel free to try a quick icebreaker to learn their names.

Advisor Copy. Welcome the NCSYers to your session. Feel free to try a quick icebreaker to learn their names. Advisor Copy Before we begin, I would like to highlight a few points: Goal: 1. It is VERY IMPORTANT for you as an educator to put your effort in and prepare this session well. If you don t prepare, it

More information

T H E S U N F L O W E R L I M I T S T O F O R G I V E N E S S

T H E S U N F L O W E R L I M I T S T O F O R G I V E N E S S T H E S U N F L O W E R L I M I T S T O F O R G I V E N E S S Time needed Age range Background of teen Set up 30 mins Any teen Any background Classroom style Goals: The Jewish approach to forgiveness,

More information

FILED: NEW YORK COUNTY CLERK 07/16/2014 INDEX NO /2014 NYSCEF DOC. NO. 102 RECEIVED NYSCEF: 07/16/2014 EXHIBIT 5

FILED: NEW YORK COUNTY CLERK 07/16/2014 INDEX NO /2014 NYSCEF DOC. NO. 102 RECEIVED NYSCEF: 07/16/2014 EXHIBIT 5 FILED: NEW YORK COUNTY CLERK 07/16/2014 INDEX NO. 652082/2014 NYSCEF DOC. NO. 102 RECEIVED NYSCEF: 07/16/2014 EXHIBIT 5 McLaughlin, Terence K. From: Sent: To: Cc: Subject: Follow Up Flag: Flag Status:

More information

ANNEXURE "E1-1" FORM OF IRREVOCABLE STANDBY LETTER OF CREDIT PERFORMANCE OF CONTRACT (WHERE PRICES ARE NOT LINKED TO AN ESCALATION FORMULA)

ANNEXURE E1-1 FORM OF IRREVOCABLE STANDBY LETTER OF CREDIT PERFORMANCE OF CONTRACT (WHERE PRICES ARE NOT LINKED TO AN ESCALATION FORMULA) ANNEXURE "E1-1" FORM OF IRREVOCABLE STANDBY LETTER OF CREDIT PERFORMANCE OF CONTRACT (WHERE PRICES ARE NOT LINKED TO AN ESCALATION FORMULA) Dear Sirs, Re: Standby Letter of Credit No: Please advise the

More information

Rules Game (through lesson 30) by Nancy Decker Preparation: 1. Each rule board is immediately followed by at least three cards containing examples of

Rules Game (through lesson 30) by Nancy Decker Preparation: 1. Each rule board is immediately followed by at least three cards containing examples of Rules Game (through lesson 30) by Nancy Decker Preparation: 1. Each rule board is immediately followed by at least three cards containing examples of the rule. (Choose three cards appropriate to the lesson

More information

ראוהו בית דין וכל ישראל נחקרו העדים ולא הספיקו לומר מקודש עד שחשיכה הרי זה מעובר says, משנה.1 Our

ראוהו בית דין וכל ישראל נחקרו העדים ולא הספיקו לומר מקודש עד שחשיכה הרי זה מעובר says, משנה.1 Our Name Email or Phone # (needed on 1 st page only) Page 1 of 6?בחינה times 1 st :דף of the חזרה (גמרא (if no indication, we ll assume Open גמרא Place an X if Closed.בל'נ marked, using the contact info above

More information

מכונת מצבים סופית תרגול מס' 4. Moshe Malka & Ben lee Volk

מכונת מצבים סופית תרגול מס' 4. Moshe Malka & Ben lee Volk מכונת מצבים סופית תרגול מס' 4 1 מכונת מצבים סופית Finite State Machine (FSM) מודל למערכת ספרתית מכונת מצבים סופית: קלט: סדרה אינסופית של אותיות...,I3,I1,I2 בא"ב input out פלט: סדרה אינסופית של אותיות O

More information

Name Page 1 of 6. דף ט: This week s bechina starts at the two dots in the middle of

Name Page 1 of 6. דף ט: This week s bechina starts at the two dots in the middle of Name Page 1 of 6 ***Place an X if Closed גמרא (if no indication, we ll assume Open חזרה (גמרא of the :דף times.בל 'נ marked, using the contact info above by Sunday, December 25, 2016 and we ll send it

More information

המבנה הגאומטרי של מידה

המבנה הגאומטרי של מידה התוכנה מאפשרת לרשום מידות מסוגים שונים בסרטוט, במגוון סגנונות ובהתאם לתקנים המקובלים. רצוי לבצע מתן מידות בשכבה המיועדת לכך. לכל מידה יש תכונות של בלוק. תהליך מתן המידות מתחיל תמיד מקביעת סגנון המידות.

More information

Hebrew Ulpan HEB Young Judaea Year Course in Israel American Jewish University College Initiative

Hebrew Ulpan HEB Young Judaea Year Course in Israel American Jewish University College Initiative Hebrew Ulpan HEB 011-031 Young Judaea Year Course in Israel American Jewish University College Initiative Course Description Hebrew is not only the Sacred Language of the Jewish people, but it is also

More information

קשירות.s,t V שני צמתים,G=(V,E) קלט: גרף מכוון מ- s t ל- t ; אחרת.0 אם יש מסלול מכוון פלט: הערה: הגרף נתון בייצוג של רשימות סמיכות.

קשירות.s,t V שני צמתים,G=(V,E) קלט: גרף מכוון מ- s t ל- t ; אחרת.0 אם יש מסלול מכוון פלט: הערה: הגרף נתון בייצוג של רשימות סמיכות. סריקה לרוחב פרק 3 ב- Kleinberg/Tardos קשירות.s,t V שני צמתים,G=(V,E) קלט: גרף מכוון מ- s t ל- t ; אחרת.0 אם יש מסלול מכוון פלט: הערה: הגרף נתון בייצוג של רשימות סמיכות. קשירות.s,t V שני צמתים,G=(V,E) קלט:

More information

Name Page 1 of 5. ,דף ד: This week s bechina starts at the bottom of שיר של חול

Name Page 1 of 5. ,דף ד: This week s bechina starts at the bottom of שיר של חול Name Page 1 of 5 לימוד מסכת ביצ מוקדש לע''נ בחור יעקב יצחק ע'' ב''ר בנימין סענדראוויטש ***Place an X if Closed גמרא (if no indication, we ll assume Open חזר (גמרא of the :דף times.בל 'נ marked, using the

More information

ראש השנה דף. a) the עדים that come first are examined first. b) the גדול שבהן are examined first. Answer: a

ראש השנה דף. a) the עדים that come first are examined first. b) the גדול שבהן are examined first. Answer: a Name Email or Phone # (needed on 1 st page only) Page 1 of 5?בחינה times 1 st :דף of the חזרה (גמרא (if no indication, we ll assume Open גמרא Place an X if Closed.בל'נ marked, using the contact info above

More information

Chofshi.

Chofshi. Chofshi Chofshi For most Western democracies, the concept of freedom is central. One just needs to look at the anthems that inspire its citizenry to capture this point. From America s Star Spangled Banner,

More information

תכנית סטארט עמותת יכולות, בשיתוף משרד החינוך א נ ג ל י ת שאלון א' Corresponds with Module A (Without Access to Information from Spoken Texts) גרסה א'

תכנית סטארט עמותת יכולות, בשיתוף משרד החינוך א נ ג ל י ת שאלון א' Corresponds with Module A (Without Access to Information from Spoken Texts) גרסה א' תכנית סטארט עמותת יכולות, בשיתוף משרד החינוך מקום להדבקת מדבקת נבחן א נ ג ל י ת סוג בחינה: מועד הבחינה: מספר השאלון: מבחן מטה לבתי ספר תיכוניים חורף תשע"ד 29.01.2014 מותאם לשאלון א' של בחינת הבגרות שסמלו

More information

זו מערכת ישרת זוית )קרטזית( אשר בה יש לנו 2 צירים מאונכים זה לזה. באותו מישור ניתן להגדיר נקודה על ידי זוית ורדיוס וקטור

זו מערכת ישרת זוית )קרטזית( אשר בה יש לנו 2 צירים מאונכים זה לזה. באותו מישור ניתן להגדיר נקודה על ידי זוית ורדיוס וקטור קארדינטת קטבית y p p p במישר,y הגדרנ נקדה על ידי המרחקים מהצירים. ז מערכת ישרת זית )קרטזית( אשר בה יש לנ צירים מאנכים זה לזה. באת מישר ניתן להגדיר נקדה על ידי זית רדיס קטר. (, ) הרדיס קטר מסתבב )נגד כין

More information

ראש השנה דף. 1. A) Our משנה says,... שנראה בעליל בין שלא נראה בעליל.בין Based on this,פסוק what does the word עליל mean?

ראש השנה דף. 1. A) Our משנה says,... שנראה בעליל בין שלא נראה בעליל.בין Based on this,פסוק what does the word עליל mean? Name Email or Phone # (needed on 1 st page only) Page 1 of 5?בחינה times 1 st :דף of the חזרה (גמרא (if no indication, we ll assume Open גמרא Place an X if Closed.בל'נ marked, using the contact info above

More information

Growing Day by Day. In the beginning of משה,שמות hadn t yet had enough time to grow spiritually, and is therefore referred to as.

Growing Day by Day. In the beginning of משה,שמות hadn t yet had enough time to grow spiritually, and is therefore referred to as. Growing Day by Day משה רבינו the Example of After 120 years we will each be called upon to give an accounting of our life in front of the Ultimate Judge. We will give a report on the success of our mission,

More information

Transgender in Halacha

Transgender in Halacha ב "ה Historical Precedents [1] Ibn Ezra (1089 1164) quotes Rabbeinu Chananel regarding males that produce a form in their body similar to a female to allow them to engage in marital relations like a female.

More information

]עתיד להתפרסם בספר אדמונד לוי: עורכים השופטים אליקים רובינשטיין, אסתר חיות, יצחק עמית וד"ר אוהד גורדון[.

]עתיד להתפרסם בספר אדמונד לוי: עורכים השופטים אליקים רובינשטיין, אסתר חיות, יצחק עמית ודר אוהד גורדון[. ]עתיד להתפרסם בספר אדמונד לוי: עורכים השופטים אליקים רובינשטיין, אסתר חיות, יצחק עמית וד"ר אוהד גורדון[. ביצוע בצוותא: רכיב התנהגותי, יסוד נפשי ורציונלים רוני רוזנברג* מבין דוקטרינות השותפים לביצוע עבירה,

More information

SHABBAT UNPLUGGING & RECONNECTING

SHABBAT UNPLUGGING & RECONNECTING SHABBAT UNPLUGGING & RECONNECTING Setting the Stage The Senator and the Sabbath: Joe Lieberman on his Relationship With Sabbath It s Friday night, raining one of those torrential downpours that we get

More information

NATIONAL COUNCIL OF YOUNG ISRAEL. Shavuot Nation JEWISH EDITION. Compiled by Gabi Weinberg Teen Program Director

NATIONAL COUNCIL OF YOUNG ISRAEL. Shavuot Nation JEWISH EDITION. Compiled by Gabi Weinberg Teen Program Director NATIONAL COUNCIL OF YOUNG ISRAEL Shavuot Nation JEWISH EDITION Compiled by Gabi Weinberg Teen Program Director Just Dress? Or is Tzniut something more? By Jacob and Penina Bernstein, Youth Directors at

More information

Name Page 1 of 5. דף ז. This week s bechina begins with the fifth wide line at the top of

Name Page 1 of 5. דף ז. This week s bechina begins with the fifth wide line at the top of Name Page 1 of 5 ***Place an X if Closed גמרא (if no indication, we ll assume Open חרה (גמרא of the :דף times Please email or fax your completed בחינה using the contact info above by Sunday, December 4,

More information

FREE WILL? Groups with tables to work on

FREE WILL? Groups with tables to work on FREE WILL? Time needed Age range Background of teen Set up 30 minutes Any group Any background Groups with tables to work on Goals: To consider the concept of free will and reflect on how much we focus

More information

SHABBOS, 10 TAMMUZ, 5778

SHABBOS, 10 TAMMUZ, 5778 ב"ה SHABBOS, 10 TAMMUZ - FRIDAY, 16 TAMMUZ, 5778 For local candle lighting times visit www.chabad.org/candles SHABBOS, 10 TAMMUZ, 5778 PARSHAS CHUKAS After Minchah, read the fifth chapter of Pirkei Avos.

More information

אנגלית שאלון ז' ג רסה א' הוראות לנבחן בהצלחה! )4( ההנחיות בשאלון זה מנוסחות בלשון זכר ומכוונות לנבחנות ולנבחנים כאחד. (MODULE G)

אנגלית שאלון ז' ג רסה א' הוראות לנבחן בהצלחה! )4( ההנחיות בשאלון זה מנוסחות בלשון זכר ומכוונות לנבחנות ולנבחנים כאחד. (MODULE G) 3 בגרות סוג הבחינה: מדינת ישראל חורף תשע"ט, 2019 מועד הבחינה: משרד החינוך 016582 מספר השאלון: א. משך הבחינה: שעה וארבעים וחמש דקות אנגלית שאלון ז' (MODULE G) ג רסה א' הוראות לנבחן מבנה השאלון ומפתח ההערכה:

More information

ןוילעה טפשמה תיבב 3170/16 פ"נד

ןוילעה טפשמה תיבב 3170/16 פנד בבית המשפט העליון דנ"פ 3170/16 לפני: המבקש: כבוד הנשיאה מ' נאור טל יגרמן נ ג ד המשיבה: מדינת ישראל בקשה לדיון נוסף בפסק דינו של בית המשפט העליון בע"פ 5135/13 שניתן ביום 12.1.2016 על ידי כבוד השופטים: י'

More information

ראש השנה דף. a) the עדים that come first are examined first. b) the גדול שבהן are examined first.

ראש השנה דף. a) the עדים that come first are examined first. b) the גדול שבהן are examined first. Name Email or Phone # (needed on 1 st page only) Page 1 of 5?בחינה times 1 st :דף of the חזרה (גמרא (if no indication, we ll assume Open גמרא Place an X if Closed.בל'נ marked, using the contact info above

More information

המשיבות על פסק דינו של המפקח על רישום מקרקעין בנצרת (להלן: המפקח) מיום (תיק 8/13, המפקח י' וסרקרוג). 2 רקע והליכים קודמים 3. מקורה של הבקשה ב

המשיבות על פסק דינו של המפקח על רישום מקרקעין בנצרת (להלן: המפקח) מיום (תיק 8/13, המפקח י' וסרקרוג). 2 רקע והליכים קודמים 3. מקורה של הבקשה ב בבית המשפט העליון רע"א 6394/15 לפני: המבקשים: כבוד השופט י' עמית כבוד השופט צ' זילברטל כבוד השופטת ד' ברק-ארז 1. נציגות הבית המשותף קניון לב כרמיאל 2. יעל שניאור 3. ברוך כהן 4. מישל אבידן 5. בוריס ניימן

More information

אנגלית (MODULE E) בהצלחה!

אנגלית (MODULE E) בהצלחה! 3 בגרות סוג הבחינה: מדינת ישראל חורף תשע"ט, 2019 מועד הבחינה: משרד החינוך 016481 מספר השאלון: א. משך הבחינה: שעה ורבע אנגלית שאלון ה' (MODULE E) ג רסה א' הוראות לנבחן מבנה השאלון ומפתח ההערכה: בשאלון זה

More information

SEEDS OF GREATNESS MINING THROUGH THE STORY OF MOSHE S CHILDHOOD

SEEDS OF GREATNESS MINING THROUGH THE STORY OF MOSHE S CHILDHOOD Anatomy ofa l eader: them oshestory SEEDS OF GREATNESS MINING THROUGH THE STORY OF MOSHE S CHILDHOOD FOR LESSONS IN LEADERSHIP ש מ ות EXODUS CHAPTER 2 א ו י ל ך א י ש, מ ב ית ל ו י; ו י ק ח, א ת-ב ת-ל

More information

Relationships: Everything Else is Commentary

Relationships: Everything Else is Commentary Relationships: Everything Else is Commentary Tjj Bus 5 Shabbat Relationships July 22nd, 2017 Source 1 Source 3 Source 2 ויקרא י ט:י ח יח) ל א ת קּ ם ו ל א ת טּ ר א ת בּ נ י ע מּ ו א ה ב תּ ל ר ע כּ מ וֹ א נ י

More information

רשומות הצעות חוק הממשלה עמוד

רשומות הצעות חוק הממשלה עמוד רשומות הצעות חוק הממשלה י"א בתמוז התשע"ד 9 880 ביולי 2014 עמוד הצעת חוק העונשין )תיקון מס' )119 )עבירות המתה(, התשע"ד- 2014........................... 862 מתפרסמת בזה חוק מטעם הממשלה: הצעת חוק העונשין

More information

הטרדת עד מאת: אילנית מנדלסון תוכן העניינים

הטרדת עד מאת: אילנית מנדלסון תוכן העניינים הטרדת עד תוכן העניינים מאת: אילנית מנדלסון עמוד 3-4 5-7 8-29 8-11 8-9 9 10-11 12-15 15-19 15-16 16-18 18-19 20-21 22-23 23-24 24-26 26-27 27-29 30-32 33-34 35-36 פתח דבר מבוא המצב בישראל הטרדת עד- חקיקה

More information

מספר השאלון: Thinking Skills נספח: כישורי חשיבה )לפרק ראשון ושני( א נ ג ל י ת (MODULE F) ספרות )מילון הראפס אנגלי-אנגלי-ערבי(

מספר השאלון: Thinking Skills נספח: כישורי חשיבה )לפרק ראשון ושני( א נ ג ל י ת (MODULE F) ספרות )מילון הראפס אנגלי-אנגלי-ערבי( בגרות לבתי ספר על יסודיים סוג הבחינה: מדינת ישראל קיץ תשע"א, 2011 מועד הבחינה: משרד החינוך 016117 מספר השאלון: Thinking Skills נספח: כישורי חשיבה )לפרק ראשון ושני( א נ ג ל י ת א. משך הבחינה: שעה וחצי שאלון

More information

מבוא 1. תיאור העובדות סיכום

מבוא 1. תיאור העובדות סיכום כוונה תחילה או פזיזות? בעקבות פרשת קרפ רוני רוזנברג* כוונה רוני תחילה או רוזנברג פזיזות? א. ב. ג. ד. ה. מבוא פרשת קרפ 1. תיאור העובדות 2. הניתוח המשפטי בפסק הדין 3. הסבר טרמינולוגי בין "כוונה להמית" ל"החלטה

More information

P R A Y I N G F O R T H E I M P O S S I B L E

P R A Y I N G F O R T H E I M P O S S I B L E P R A Y I N G F O R T H E I M P O S S I B L E What did you want to be when you were little? Has that changed? How would you define Impossible? Is there anything in this world that isn t possible? Have

More information

Learning vs. Earning

Learning vs. Earning Learning vs. Earning The Mishnah in Masechet Avot makes two apparently contradictory פת במלח תאכל, ומים במשורה תשתה, ועל statements. On the one hand, it says 1 הארץ However, the Mishnah also says תישן,

More information

.1996) ( there is no political power without the power to control the archive. ) Henry Merryman, 2006)

.1996) ( there is no political power without the power to control the archive. ) Henry Merryman, 2006) שינויים טכניים צפויים בגרסת המאמר המודפסת כתב העת משפטים בעקבות ע " א 9336/12 בית המשפט והפוליטיקה של הזיכרון Israelitische Kultusgemeinde Wien נ ' הארכיון המרכזי לתולדות העם היהודי ג י א פ ס ח * ת ק צ

More information

זיהוי נאשם על-פי דרך הליכתו מעבר מזיהוי על בסיס התרשמות עדים אל עבר ראיה פורנזית ד ר דורון מנשה* וערן גורן**

זיהוי נאשם על-פי דרך הליכתו מעבר מזיהוי על בסיס התרשמות עדים אל עבר ראיה פורנזית ד ר דורון מנשה* וערן גורן** זיהוי נאשם על-פי דרך הליכתו מעבר מזיהוי על בסיס התרשמות עדים אל עבר ראיה פורנזית ד ר דורון מנשה* וערן גורן** מבוא ברשימה זו תדון סוגית זיהויו של נאשם בהליכים פליליים על דרך ההליכה. נבחין בין זיהוי על-ידי

More information

מכּ ש ל החלפת ההתניות להרשעה מוטעית על סמך הודאה סולימאן אל עביד כמקרה מבחן

מכּ ש ל החלפת ההתניות להרשעה מוטעית על סמך הודאה סולימאן אל עביד כמקרה מבחן מכּ ש ל החלפת ההתניות להרשעה מוטעית על סמך הודאה סולימאן אל עביד כמקרה מבחן (הצעה להיפוך בתפיסת ההודאה: מראיה מרכזית המחפשת תוספת, לתוספת אפשרית לראיות מוצקות) מרדכי הלפרט ובועז סנג'רו תקציר מבוא א. אפשרות

More information

The Art of Rebuke. Source #1: Story of Kamtzah and Bar Kamtzah Talmud Gittin 55b-56a

The Art of Rebuke. Source #1: Story of Kamtzah and Bar Kamtzah Talmud Gittin 55b-56a The Art of Rebuke Source #1: Story of Kamtzah and Bar Kamtzah Talmud Gittin 55b-56a Source #2: Commentary of Maharsha Source #3: An additional Maharsha. Source #4a): Talmud Sotah 41b-42a Source 4b) Rashi

More information

10 לה של Wrongful Convictions: A Comparative Perspective" 16 Am. U. Int'l L. Rev. (2001)

10 לה של Wrongful Convictions: A Comparative Perspective 16 Am. U. Int'l L. Rev. (2001) ההודאה בבסיס להרשעה - האומנם מלכת הראיות או שמא קיסרית הרשעות השווא הסכנה - הרשעת הפים מפשע על סמך הודאותיהם *לבד. הפתרון - סיוע - ראיה חיצונית לנאשם, אובייקטיבית, ממשית ומשמעותית. מאת בועז סנגירו* א.

More information

כנס את תבואתו - He harvested the produce of his grapevine

כנס את תבואתו - He harvested the produce of his grapevine He harvested the produce of his grapevine כנס את תבואתו - Overview The משנה states that in a שדה האילן it is possible to make a חזקה with just three harvests; namely, grapes, olives and figs (in that order).

More information

FAIL CONFR URE ONTING

FAIL CONFR URE ONTING CONFRONTING FAILURE Setting the Stage Harry Potter Author Addresses Harvard Class of 2008 Ihave wracked my mind and heart for what I ought to say to you today. I have asked myself what I wish I had known

More information

Reflection Session: Sustainability and Me

Reflection Session: Sustainability and Me Goals: Participants will: identify needs in their home communities apply their sustainability learning to the conditions of their home communities design a sustainable project idea and evaluate the ideas

More information

ביום נאלצה המדינה להגיש גם היא חוות דעת מתוקנת. הוכחות בה נחקרו עדי הצדדים, לרבות השמאים מטעמם. באותה ישיבה ביקשה באת

ביום נאלצה המדינה להגיש גם היא חוות דעת מתוקנת. הוכחות בה נחקרו עדי הצדדים, לרבות השמאים מטעמם. באותה ישיבה ביקשה באת בבית המשפט העליון רע"א /849251 לפני: המבקשים: כבוד השופט נ' סולברג 1. אחמד עבד אלעזיז חוסין 2. מוחמד עבד אלעזיז חוסין ד ג נ המשיבה: רשות הפיתוח ע"י מינהל מקרקעי ישראל בקשת רשות ערעור על החלטת בית המשפט

More information

BEING A VISIONARY JOLT LEADERSHIP PROGRAM 2014

BEING A VISIONARY JOLT LEADERSHIP PROGRAM 2014 BEING A VISIONARY JOLT LEADERSHIP PROGRAM 2014 V I S I O N A R Y The Importance of Vision by Tony Mayo W hen he launched the USA Today national newspaper 25 ago, Allen Neuharth, the CEO of Gannett Company

More information

תכנית סטארט עמותת יכולות, בשיתוף משרד החינוך א נ ג ל י ת שאלון ב' Corresponds with Module B גרסה ב' הוראות לנבחן

תכנית סטארט עמותת יכולות, בשיתוף משרד החינוך א נ ג ל י ת שאלון ב' Corresponds with Module B גרסה ב' הוראות לנבחן תכנית סטארט עמותת יכולות, בשיתוף משרד החינוך מקום להדבקת מדבקת נבחן סוג בחינה: מועד הבחינה: מספר השאלון: מבחן מטה לבתי ספר תיכוניים חורף תשע"ד 29.01.2014 מותאם לשאלון ב' של בחינת הבגרות שסמלו 016103 א

More information

12:34 PM. Josh. Can t believe there were so many people at that party soooooo much fun!

12:34 PM. Josh. Can t believe there were so many people at that party soooooo much fun! AT&T Messages 12:34 PM Josh Can t believe there were so many people at that party soooooo much fun! yeah was awesome!!! can I ask u something? yep did you see how much Sam was drinking? he really drank

More information

FILED: NEW YORK COUNTY CLERK 07/16/2014 INDEX NO /2014 NYSCEF DOC. NO. 134 RECEIVED NYSCEF: 07/16/2014 EXHIBIT 37

FILED: NEW YORK COUNTY CLERK 07/16/2014 INDEX NO /2014 NYSCEF DOC. NO. 134 RECEIVED NYSCEF: 07/16/2014 EXHIBIT 37 FILED: NEW YORK COUNTY CLERK 07/16/2014 INDEX NO. 652082/2014 NYSCEF DOC. NO. 134 RECEIVED NYSCEF: 07/16/2014 EXHIBIT 37 Translated from the Hebrew Sharf Translations Message sent From: Tomer Shohat

More information

בהצלחה! (MODULE C) Hoffman, Y. (2014). The Universal English-Hebrew, Hebrew-English Dictionary

בהצלחה! (MODULE C) Hoffman, Y. (2014). The Universal English-Hebrew, Hebrew-English Dictionary בגרות סוג הבחינה: מדינת ישראל קיץ תשע"ז, 2017, מועד ב מועד הבחינה: משרד החינוך 403 016104, מספר השאלון: אנגלית שאלון ג' (MODULE C) ג רסה א' הוראות לנבחן א. משך הבחינה: שעה וחצי ב. מבנה השאלון ומפתח ההערכה:

More information

Follow this and additional works at:

Follow this and additional works at: University of California, Hastings College of the Law UC Hastings Scholarship Repository Faculty Scholarship 11-2017 The Admissibility of Confessions Under Israeli Law: Procedural and Substantive Differences

More information

Should One Recite a Beracha on the Recitation of Hallel on Yom Ha'Atzma'ut? Rabbi Josh Flug

Should One Recite a Beracha on the Recitation of Hallel on Yom Ha'Atzma'ut? Rabbi Josh Flug Should One Recite a Beracha on the Recitation of Hallel on Yom Ha'Atzma'ut? Rabbi Josh Flug Yom Ha'Atzma'ut is Israel s Independence Day. It is celebrated every year on the fifth day of Iyar, corresponding

More information

שימש הוגן כשתל משפטי: מה נוכל ללמוד מנסיונה של ישראל? פרופ ניבה אלקין-קורן, אוניברסיטת חיפה פרופ ניל נתנאל, אוניברסיטת קליפורניה בלוס אנג לס

שימש הוגן כשתל משפטי: מה נוכל ללמוד מנסיונה של ישראל? פרופ ניבה אלקין-קורן, אוניברסיטת חיפה פרופ ניל נתנאל, אוניברסיטת קליפורניה בלוס אנג לס שימש הוגן כשתל משפטי: מה נוכל ללמוד מנסיונה של ישראל? פרופ ניבה אלקין-קורן, אוניברסיטת חיפה פרופ ניל נתנאל, אוניברסיטת קליפורניה בלוס אנג לס 1 US Copyright Act of 1976 רשימה פתוחה 107. Limitations on exclusive

More information

The Connection between Town Planning, Public Taking (Appropriation) and Land Appraisal

The Connection between Town Planning, Public Taking (Appropriation) and Land Appraisal The Connection between Town Planning, Public Taking (Appropriation) and Land Appraisal Adv. Shahar HARARI, Israel Key words: Town Planning, Appropriation, Appraisal SUMMARY It seems illogical that the

More information

טענת א. מבוא בייצוג" הנאשם כוונה לעמדתה של הסנגורית בהליך שהתקיים בבית משפט השלום. מבוא העליון סיכום

טענת א. מבוא בייצוג הנאשם כוונה לעמדתה של הסנגורית בהליך שהתקיים בבית משפט השלום. מבוא העליון סיכום טענת א. ב. ג. ד. ה. ו. ז. טענת "כשל בייצוג" בערעורים פליליים דימוי מול מציאות "כשל בייצוג" אדוה אלאב, נטע זיו* * אדוה אלאב, נטע זיו בערעורים פליליים מבוא טענת כשל בייצוג בהליך ערעור פלילי השיקולים בבסיס

More information

שאלון ד' הוראות לנבחן

שאלון ד' הוראות לנבחן סוג הבחינה: א. בגרות לבתי ספר על- יסודיים ב. בגרות לנבחני משנה ג. בגרות לנבחנים אקסטרניים מועד הבחינה: תשס"ה, מועד ב מספר השאלון: 404 016105, י ת ל ג נ א שאלון ד' )MODULE D( הוראות לנבחן א. משך הבחינה:

More information

***Place an X if Closed גמרא (if no indication, we ll assume Open חזרה (גמרא of the :דף times

***Place an X if Closed גמרא (if no indication, we ll assume Open חזרה (גמרא of the :דף times Name Page 1 of 6 ***Place an X if Closed גמרא (if no indication, we ll assume Open חזרה (גמרא of the :דף times Please email or fax your completed בחינה using the contact info above by Tuesday, April 25,

More information

נספח: כישורי חשיבה )לפרק ראשון ושני( אנגלית (MODULE D) ספרות או מילון אנגלי-עברי-עברי-אנגלי

נספח: כישורי חשיבה )לפרק ראשון ושני( אנגלית (MODULE D) ספרות או מילון אנגלי-עברי-עברי-אנגלי בגרות לבתי ספר על יסודיים סוג הבחינה: מדינת ישראל קיץ תשע"ג, 2013 מועד הבחינה: משרד החינוך מספר השאלון: 016115 Thinking Skills נספח: כישורי חשיבה )לפרק ראשון ושני( אנגלית שאלון ד' (MODULE D) א. משך הבחינה:

More information

א נ ג ל י ת בהצלחה! ב. משרד החינוך בגרות לנבחנים אקסטרניים )מילון הראפס אנגלי-אנגלי-ערבי( השימוש במילון אחר טעון אישור הפיקוח על הוראת האנגלית.

א נ ג ל י ת בהצלחה! ב. משרד החינוך בגרות לנבחנים אקסטרניים )מילון הראפס אנגלי-אנגלי-ערבי( השימוש במילון אחר טעון אישור הפיקוח על הוראת האנגלית. בגרות לבתי ספר על יסודיים א. סוג הבחינה: מדינת ישראל בגרות לנבחני משנה ב. משרד החינוך בגרות לנבחנים אקסטרניים ג. א. משך הבחינה: שעה ורבע מועד הבחינה: חורף תשס"ז, 2007 מספר השאלון: 406 016107, א נ ג ל י

More information

WHAT ATHEISM HAS LEARNED FROM RELIGION

WHAT ATHEISM HAS LEARNED FROM RELIGION WHAT ATHEISM HAS LEARNED FROM RELIGION Setting the Stage Atheism 2.0 by Alain de Botton I don t think we have to make that choice. I think there is an alternative. I think there are ways of stealing from

More information

ב "ה. ABC s of Judaism. Fundamentals of Jewish Thought and Practice. June 2007 Tammuz 5767 Jewish Educational Institute Chabad Brisbane

ב ה. ABC s of Judaism. Fundamentals of Jewish Thought and Practice. June 2007 Tammuz 5767 Jewish Educational Institute Chabad Brisbane ב "ה ABC s of Judaism Fundamentals of Jewish Thought and Practice June 2007 Tammuz 5767 Jewish Educational Institute Chabad Brisbane ABC s of Judaism Fundamentals of Jewish Thought and Practice What we

More information

ãówh,é ËÓÉÔê ÌW W É Å t" Y w f É ËÓÉÑ É èw É f Ñ u ð NNM YóQ' ÌW W É Y ÉgO d óqk É w f ym Éd É u ð NNM ÌWNQMH uqo ð NNM ÌWNQMH

ãówh,é ËÓÉÔê ÌW W É Å t Y w f É ËÓÉÑ É èw É f Ñ u ð NNM YóQ' ÌW W É Y ÉgO d óqk É w f ym Éd É u ð NNM ÌWNQMH uqo ð NNM ÌWNQMH * .1.2.3 (X).1.2.3.4.5.6 בגרות לבתי ספר על יסודיים סוג הבחינה: מדינת ישראל חורף תשע"ג, 2013 מועד הבחינה: משרד החינוך מספר השאלון: 016117 Thinking Skills נספח: כישורי חשיבה )לפרק ראשון ושני( אנגלית שאלון

More information

חוק הבוררות, התשכ"ח 1968 פרק א': פרשנות פרק ב': הסכם בוררות 1. הגדרות (תיקון התשל"ד) "הסכם בוררות" הסכם בכתב למסור לבוררות סכסוך

חוק הבוררות, התשכח 1968 פרק א': פרשנות פרק ב': הסכם בוררות 1. הגדרות (תיקון התשלד) הסכם בוררות הסכם בכתב למסור לבוררות סכסוך חוק הבוררות, התשכ"ח 1968 פרק א': פרשנות 1. הגדרות (תיקון התשל"ד) לענין חוק זה - "הסכם בוררות" הסכם בכתב למסור לבוררות סכסוך שנתגלע בין צדדים להסכם או שעשוי להתגלע ביניהם בעתיד, בין שנקוב בהסכם שמו של בורר

More information

The Benefits of Being Stiff-Necked. Rabbi Noah Gradofsky

The Benefits of Being Stiff-Necked. Rabbi Noah Gradofsky The Benefits of Being Stiff-Necked (sermon) for Second Day of Rosh Hashanah 5779/2018 דבר תורה Rabbi Noah Gradofsky Grey material omitted from spoken presentation. otherwise noted. All translations my

More information

שאלון ו' הוראות לנבחן

שאלון ו' הוראות לנבחן סוג הבחינה: א. בגרות לבתי ספר על- יסודיים ב. בגרות לנבחני משנה ג. בגרות לנבחנים אקסטרניים מועד הבחינה: תשס"ו, מועד ב מספר השאלון: 406 016107, י ת ל ג נ א שאלון ו' )MODULE F( הוראות לנבחן א. משך הבחינה:

More information

ב. משרד החינוך בגרות לנבחנים אקסטרניים א נ ג ל י ת (MODULE B) הוראות מיוחדות: )2( בתום הבחינה החזר את השאלון למשגיח. בהצלחה!

ב. משרד החינוך בגרות לנבחנים אקסטרניים א נ ג ל י ת (MODULE B) הוראות מיוחדות: )2( בתום הבחינה החזר את השאלון למשגיח. בהצלחה! בגרות לבתי ספר על יסודיים א. סוג הבחינה: מדינת ישראל בגרות לנבחני משנה ב. משרד החינוך בגרות לנבחנים אקסטרניים ג. תשס"ז, מועד ב מועד הבחינה: מספר השאלון: 402 016103, א. משך הבחינה: שעה ורבע א נ ג ל י ת

More information

Bereshit / Exodus 18:1-20:23, Isaiah 6:1-7:6, 9:5-6, Matthew 6:1-8:1. Parashat Yitro

Bereshit / Exodus 18:1-20:23, Isaiah 6:1-7:6, 9:5-6, Matthew 6:1-8:1. Parashat Yitro Bereshit / Exodus 18:1-20:23, Isaiah 6:1-7:6, 9:5-6, Matthew 6:1-8:1 Hearing from God Parashat Yitro This weeks reading is from Parashat Yitro (Shemot / Exodus 18:1-20:23), the Scriptures tell us Yitro

More information

כ"ג אלול תשע"ו - 26 ספטמבר, 2016 Skills Worksheet #2

כג אלול תשעו - 26 ספטמבר, 2016 Skills Worksheet #2 קריאה #1: Skill בראשית פרק כג #2 Chumash Skills Sheet Assignment: Each member of your חברותא should practice reading the פרק to each other. Make sure you are paying attention to each other, noticing and

More information

Laurence H. Tribe, "Trial by Mathematics: Precision and Ritual in the Legal Process", Harv. L. Rev. (1971) 1329; Charles Nesson, "The Evidence

Laurence H. Tribe, Trial by Mathematics: Precision and Ritual in the Legal Process, Harv. L. Rev. (1971) 1329; Charles Nesson, The Evidence כלל הפסלות הישראלי 1 בשולי הלכת יששכרוב קרן שפירא אטינגר* ורון שפירא** בעניין יששברוב פסק בית המשפט העליון, בהרכב של תשעה שופטים, בי בתי משפט רשאים לפסול ראיה רק משום שהושגה באמצעים פסולים, ובהם הימנעות

More information

נספח: כישורי חשיבה )לפרק ראשון ושני( אנגלית (MODULE F) ספרות או: מילון אנגלי-ערבי / ערבי-אנגלי או: מילון אנגלי-אנגלי-ערבי

נספח: כישורי חשיבה )לפרק ראשון ושני( אנגלית (MODULE F) ספרות או: מילון אנגלי-ערבי / ערבי-אנגלי או: מילון אנגלי-אנגלי-ערבי בגרות לבתי ספר על יסודיים א. סוג הבחינה: מדינת ישראל בגרות לנבחני משנה ב. משרד החינוך בגרות לנבחנים אקסטרניים ג. קיץ תשע"ד, מועד ב, 2014 מועד הבחינה: מספר השאלון: 416 016117, Thinking Skills נספח: כישורי

More information

2 כדין והיזק בזדון. לפי עובדות כתב האישום, המערערים ניסו לרצוח את סבתם (להלן: המתלוננת), באמצעות השלכת רימוני גז והלם לתוך ביתה. 3. המשפט התנהל בבית ה

2 כדין והיזק בזדון. לפי עובדות כתב האישום, המערערים ניסו לרצוח את סבתם (להלן: המתלוננת), באמצעות השלכת רימוני גז והלם לתוך ביתה. 3. המשפט התנהל בבית ה בבית המשפט העליון בשבתו כבית משפט לערעורים פליליים ע"פ 2255/15 לפני: המערערים: כבוד השופט ס' ג'ובראן כבוד השופט מ' מזוז כבוד השופטת ע' ברון 1. תאופיק אגבריה 2. סעיד אגבריה נ ג ד המשיבה: מדינת ישראל ערעור

More information

ראש השנה דף ח. ששה עשר בניסן ראש השנה לעומר, ששה בסיון ראש השנה לשתי that says ברייתא quotes a גמרא.1 Our. Name Page 1 of 8

ראש השנה דף ח. ששה עשר בניסן ראש השנה לעומר, ששה בסיון ראש השנה לשתי that says ברייתא quotes a גמרא.1 Our. Name Page 1 of 8 Name Page 1 of 8?בחינה times 1 st :דף of the חזרה (גמרא (if no indication, we ll assume Open גמרא Place an X if Closed.בל 'נ marked, using the contact info above by Monday, August 14, 2017 and we ll send

More information

WISDOM FROM ALL MY TEACHERS: CHALLENGES AND INITIATIVES IN CONTEMPORARY TORAH EDUCATION URIM Publications, 2003 Copyright ATID.

WISDOM FROM ALL MY TEACHERS: CHALLENGES AND INITIATIVES IN CONTEMPORARY TORAH EDUCATION URIM Publications, 2003 Copyright ATID. מלמדי מכל) " צט: תהלים שנאמר קיט( אדם הלומד איזהו אומר זומא בן ד מ" אבות פ" השכלתי." הוא ש טיפ אלא אינו אוהב אם החכמות כל היודע כי האומות חכמי אמרו יודע שאינו פ אע" התואואתמוילאאוהב אך הדעת. היא כי אחר

More information

Global Day of Jewish Learning

Global Day of Jewish Learning Global Day of Jewish Learning Curriculum Under the Same Sky: The Earth is Full of Your Creations www.theglobalday.org A Project of the Aleph Society Title facilitator s guide The Power of Planting: Appreciating

More information

אנגלית ספרות בהצלחה! /המשך מעבר לדף/ נספח: כישורי חשיבה )לפרק ראשון ושני( או: מילון אנגלי-ערבי / ערבי-אנגלי או: מילון אנגלי-אנגלי-ערבי

אנגלית ספרות בהצלחה! /המשך מעבר לדף/ נספח: כישורי חשיבה )לפרק ראשון ושני( או: מילון אנגלי-ערבי / ערבי-אנגלי או: מילון אנגלי-אנגלי-ערבי בגרות לבתי ספר על יסודיים א. סוג הבחינה: מדינת ישראל בגרות לנבחני משנה ב. משרד החינוך בגרות לנבחנים אקסטרניים ג. קיץ תשע"ד, מועד ב, 2014 מועד הבחינה: מספר השאלון: 414 016115, Thinking Skills נספח: כישורי

More information

Hebrew Adjectives. Hebrew Adjectives fall into 3 categories: Attributive Predicative Substantive

Hebrew Adjectives. Hebrew Adjectives fall into 3 categories: Attributive Predicative Substantive 1 Hebrew Adjectives fall into 3 categories: Attributive Predicative Substantive 2 Attributive Adjectives: Modify a noun; Agree in gender, number, and definiteness with the noun; Follow the noun they modify.

More information

The complications which arise from the introduction of third person, affect fundamental principles of private law relating to selfdetermination.

The complications which arise from the introduction of third person, affect fundamental principles of private law relating to selfdetermination. תיאוריית השליחות וכוח הייצוג אהרן ברק* פרופ ג פרוקצ יה היה מורי. לימים הפכנו ידידים. קשרי מדע עמוקים קשרו בינינו. שנינו התעניינו בדיני חברות; שנינו העמדנו במרכז מחקרנו את עיקרון תום הלב; שנינו כתבנו על

More information

נספח: כישורי חשיבה )לפרק ראשון ושני( אנגלית (MODULE D) ספרות מילון אנגלי-אנגלי-עברי או מילון אנגלי-עברי-עברי-אנגלי

נספח: כישורי חשיבה )לפרק ראשון ושני( אנגלית (MODULE D) ספרות מילון אנגלי-אנגלי-עברי או מילון אנגלי-עברי-עברי-אנגלי בגרות לבתי ספר על יסודיים סוג הבחינה: מדינת ישראל קיץ תשע"ב, מועד ב מועד הבחינה: משרד החינוך מספר השאלון: 016115 Thinking Skills נספח: כישורי חשיבה )לפרק ראשון ושני( אנגלית שאלון ד' (MODULE D) א. משך הבחינה:

More information

2. דוד זילברברג פסק- דין

2. דוד זילברברג פסק- דין בבית המשפט העליון בשבתו כבית משפט לערעורים אזרחיים ע"א //69971 לפני: המערערים: כבוד השופט א' רובינשטיין כבוד השופט י' דנציגר כבוד השופט צ' זילברטל 1. סייפקום בע"מ 2. דוד זילברברג ד ג נ המשיב: עופר רביב

More information

ב. משרד החינוך בגרות לנבחנים אקסטרניים א נ ג ל י ת (MODULE B) הוראות מיוחדות: )2( בתום הבחינה החזר את השאלון למשגיח. בהצלחה!

ב. משרד החינוך בגרות לנבחנים אקסטרניים א נ ג ל י ת (MODULE B) הוראות מיוחדות: )2( בתום הבחינה החזר את השאלון למשגיח. בהצלחה! בגרות לבתי ספר על יסודיים א. סוג הבחינה: מדינת ישראל בגרות לנבחני משנה ב. משרד החינוך בגרות לנבחנים אקסטרניים ג. חורף תשס"ח, 2008 מועד הבחינה: מספר השאלון: 402 016103, א. משך הבחינה: שעה ורבע א נ ג ל י

More information

הפרקליט, ספר היובל סעיף 8 לחוק המקרקעין שליקחו של סעיף 8 לחוק המקרקעין נלמד בינתיים. 7 אמנם, חוק הנאמנות מאפשר גם הקמת נאמנות על פי כתב הקדש(פרק ב לחו

הפרקליט, ספר היובל סעיף 8 לחוק המקרקעין שליקחו של סעיף 8 לחוק המקרקעין נלמד בינתיים. 7 אמנם, חוק הנאמנות מאפשר גם הקמת נאמנות על פי כתב הקדש(פרק ב לחו דיני חוזים סעיף 8 לחוק המקרקעין: על הצורך בשמד גישה [ע א 252/78 ברון נ מנדים טורם [ 1 מאח: פרופ דניאל פרידמן החקיקה החדשה מכילה הוראות לא מעטות שתרמו לשיפור הדין האזרחי. סעיף 8 לחוק המקרקעין, תשכ ט 1969,

More information

נילי חמני

נילי חמני מבנה שריר שלד (מקרוסקופי) עטוף ברקמת חיבור (אפימזיום) מחולקלצרורותתאישרירשכלאחדמהםעטוף ברקמתחיבורנוספת (פרימזיום) (תא) שרירעטוףברקמתחיבורמשלו כלסיב (אנדומזיום) לרקמות החיבור בשריר תפקיד חשוב ביצירת המבנה

More information

תורשכ ירפס לכ ץבוק " ב י קלח יללכ רעש

תורשכ ירפס לכ ץבוק  ב י קלח יללכ רעש בס"ד קובץ כל ספרי כשרות י"ב חלק שער כללי הו"ל בחמלת ה' עלי בזכות אבותי ורבותי הקדושים זי"ע הק' שלום יהודה גראס, אבדק"ק האלמין יצ "ו חלק י "ב 4 ספרים ספר א': הפקעת שערים חלק א': קול קורא'ס שיצאו לאור נגד

More information

נספח: כישורי חשיבה )לפרק ראשון ושני( אנגלית (MODULE F) ספרות מילון אנגלי-אנגלי-עברי או מילון אנגלי-עברי-עברי-אנגלי

נספח: כישורי חשיבה )לפרק ראשון ושני( אנגלית (MODULE F) ספרות מילון אנגלי-אנגלי-עברי או מילון אנגלי-עברי-עברי-אנגלי בגרות לבתי ספר על יסודיים סוג הבחינה: מדינת ישראל קיץ תשע"ב, מועד ב מועד הבחינה: משרד החינוך מספר השאלון: 016117 Thinking Skills נספח: כישורי חשיבה )לפרק ראשון ושני( א. משך הבחינה: שעה וחצי אנגלית שאלון

More information

SOURCE BOOK. The Holiday Series is an initiative of Partners Detroit Compiled by Rabbi Chaim Fink

SOURCE BOOK. The Holiday Series is an initiative of Partners Detroit Compiled by Rabbi Chaim Fink SOURCE BOOK The Holiday Series is an initiative of Partners Detroit Compiled by Rabbi Chaim Fink SHAVUOS There is something unique about the holiday of Shavuos. For all other Jewish holidays, the Torah

More information

נספח: כישורי חשיבה )לפרק ראשון ושני( אנגלית (MODULE D) ספרות או מילון אנגלי-עברי-עברי-אנגלי

נספח: כישורי חשיבה )לפרק ראשון ושני( אנגלית (MODULE D) ספרות או מילון אנגלי-עברי-עברי-אנגלי בגרות לבתי ספר על יסודיים סוג הבחינה: מדינת ישראל קיץ תשע"ב, 2012 מועד הבחינה: משרד החינוך מספר השאלון: 016115 Thinking Skills נספח: כישורי חשיבה )לפרק ראשון ושני( אנגלית שאלון ד' (MODULE D) א. משך הבחינה:

More information

Parashat Shemot: Why Moshe?

Parashat Shemot: Why Moshe? Parashat Shemot: Why Moshe? Teacher s Guide Worksheets Teacher s Guide Introduction We often have the impression that Moshe was destined to become Moshe. He was born great and therefore rose to great heights.

More information

wife once the marriage is over and there is no hope of reconciliation. 5

wife once the marriage is over and there is no hope of reconciliation. 5 שינויים טכניים צפויים בגרסת המאמר המודפסת כתב העת משפטים גיטין מצוות התלויות בארץ? הסכם קדם- נישואין למניעת סרבנות גט : בין אמריקה ל י ש ר א ל המבטיח כי האישה תקבל) בארצות הברית יש תמיכה רבנית גדולה, בעיקר

More information

Global Day of Jewish Learning

Global Day of Jewish Learning Global Day of Jewish Learning Curriculum Under the Same Sky: The Earth is Full of Your Creations www.theglobalday.org A Project of the Aleph Society Title facilitator s guide Planting for the Future Written

More information

ביצה דף. ***Place an X if Closed גמרא (if no indication, we ll assume Open חזרה (גמרא of the :דף times

ביצה דף. ***Place an X if Closed גמרא (if no indication, we ll assume Open חזרה (גמרא of the :דף times Name Page 1 of 5 ***Place an X if Closed גמרא (if no indication, we ll assume Open חזרה (גמרא of the :דף times Please email or fax your completed בחינה using the contact info above by Thursday, May 11,

More information

Global Day of Jewish Learning

Global Day of Jewish Learning Global Day of Jewish Learning Curriculum Under the Same Sky: The Earth is Full of Your Creations www.theglobalday.org A Project of the Aleph Society Title facilitator s guide Loving the Trees (Elementary

More information

חוק זכויות הסוכן חוק חוזה סוכנות )סוכן מסחרי וספק(

חוק זכויות הסוכן חוק חוזה סוכנות )סוכן מסחרי וספק( חוק זכויות הסוכן חוק חוזה סוכנות )סוכן מסחרי וספק( התשע"ב - 2012 חברות וחברי לשכה יקרים, אני שמח להגיש לכם חוברת זו בה תמצאו את חוק זכויות הסוכן בנוסחו המקורי ואת תרגומו לאנגלית על ידי עו"ד שוש רבינוביץ,

More information